V evropski mreži Zdravih šol pod pokroviteljstvom svetovne organizacije WHO sodelujemo od leta 1993. Naša šola se kot članica slovenske mreže zdravih šol odziva na probleme v zvezi z zdravjem otrok in mladostnikov ter se usmerja k razvojnim programom za promocijo zdravja na telesnem, duševnem, socialnem in okoljskem področju za učence, učitelje in starše. V prejšnjem in tem šolskem letu je rdeča nit Za Varno in vključujoče šolsko okolje. Dejavnosti v okviru projekta potekajo preko celega šolskega leta, učitelji vsebine vključujejo v pouk in dneve dejavnosti.
Posebna pozornost je v preteklem in tem šolskem letu namenjena dejavnostim za prepoznavanje in preprečevanje nasilja. 1. Učenci in zaposleni so imeli predavanje policista o medvrstniškem nasilju ter nasilju na spletu: podal je napotke o tem, kako se mu izognemo, ga preprečimo in kako pomembno je, da ob pojavu povemo odraslim, da ustrezno ukrepajo. Za učence so bile izvedene tudi delavnice. 2. Razredniki so vsebine vključevali v razredne ure s ciljem prepoznati vrste nasilja in oblike neprimernega vedenja, usvojiti, kako se odzvati nanj ter kako pomagati žrtvam v primeru nasilja, delavnice o izražanju čustev in postavljanju osebnih meja, analiza vsakodnevnih situacij in iskanje pozitivnih rešitev za izboljšanje razredne klime. Učenci so sodelovali v pogovorih, igrah vlog in skupinskem delu. Namen dejavnosti je bil krepitev strpnih in spoštljivih odnosov, razvijanje empatije ter spodbujanje k odgovornemu ravnanju v medosebnih odnosih. 3. Naša šola ‑ varna šola ‑ v sodelovanju z Društvom za preventivno delo; od novembra do junija s ciljem preprečevati medvrstniško nasilje, krepiti pozitivne oblike vedenja.
Medgeneracijsko sodelovanje in povezovanje: Razlog: Izziv, kako mladim približati starost in modrost starejše generacije. Z delavnicami in nastopi v DSO iščemo skupne točke sodelovanja, podobnosti med generacijami, na katerih gradimo medsebojne odnose. Združujemo modrost starosti in igrivost mladosti, učenci razvijajo čut za sočloveka in se učijo komunikacije, hkrati pa so obiski priložnost za popestritev življenja stanovalcev v domu.
Spodbujanje gibanja: 1. Rekreativni odmor poteka na prostem, v notranjih prostorih šole le v zelo slabem vremenu, s ciljem razbremeniti učence med poukom s pestrim naborom športnih aktivnosti. 2. Planinski pohodi potekajo mesečno, ob sobotah, že več let, s ciljem spodbujati gibanje in sprostitev v naravi. Izbrani glede na vreme in sposobnosti udeležencev, poleg spoznavanja gora pa učenci krepijo dobre
medosebne odnose. 3. Minuta za zdravje, sprostitev: učitelji med poukom izvedejo krajše vaje ali igre, namenjene sprostitvi in dvigu koncentracije. Opažanja učiteljev in povratne informacije učencev kažejo nalogo kot dobrodošlo. Spodbujanje vsakodnevne telesne dejavnosti s skupnim izvajanjem vaj kot so počepi, poskoki, sklece … Skupna rekreacija učiteljev enkrat tedensko s ciljem krepitve telesnega zdravja in medsebojnih odnosov.
Prehrana je pomembno povezana z zdravjem, nekateri deli naloge so lastni, drugi del projekta (šolski vrt). Dejavnosti skozi vse leto. Prehrambene navade pridobivamo že v otroštvu, šola je pri tem pomemben dejavnik, za učence je pogosto malica prvi obrok, zato so v jutranjih delavnicah spoznavali, zakaj je zajtrk najpomembnejši obrok, kako vpliva na koncentracijo in dobro počutje. Pripravljali so različne oblike zdravega zajtrka s ciljem, da bodo navado prenesli tudi domov. Ob različnih dejavnostih in priložnostih so bile obravnavane še druge vsebine, povezane s temo: pomen lokalno pridelane hrane, kultura prehranjevanja, odnos do (odpadne) hrane, tradicionalni slovenski zajtrk, pomen čebel in čebelji pridelki, priprava receptov za zdrave obroke, obeleževanje dni, povezanih s hrano. Učenci so sodelovali tudi pri dejavnostih, povezanih s šolskim vrtom in iz pridelkov pripravili okusne obroke. Učenci največ pridobijo
s praktičnim delo, ki jim je tudi najbolj všeč
Vodja projekta Marta Gorjup