ERASMUS+ Na poti zelene in digitalne Evrope
Preko projekta bomo sledili ciljem podnebnih sprememb in odgovornega vedenja vseh udeležencev, spodbujali in podirali vse udeležence k ozaveščanju, da moramo spremeniti način življenja, da bo Evropa 2050 lahko bila zelena. Digitalna orodja, platforme in druge priložnosti, ki jih program omogoča, bomo uporabljali tako za dopolnjevanje fizičnih aktivnosti mobilnosti in sodelovanje s partnerskimi organizacijami, kot tudi za širjenje primera dobre prakse in delitev svojega znanja z ostalimi organizacija, še posebej manj izkušenimi. Prednost bomo dajali spoštovanju načela vključevanja in raznolikosti, kar pomeni, da se bomo trudili zagotoviti pravične in enake razmere za vse udeležence, še posebej tiste z manj priložnostmi.
Izmenjava dobre prakse, izobraževanje pedagogov in širjenje obzorij zagotavlja kvaliteto pri izvajanju pedagoškega procesa. Možnost tega razvoja vidimo v obljubi Evrope, v povezanosti, mobilnosti in izmenjavi. Osredotočamo se na:
- inkluzijo, kot predpogoj za doseganje kvalitetnega izobraževanja, saj kljub usposobljenosti zaposlenih, je uvid delavcev možen le skozi prizmo tujih izkušenj, le tako lahko prepoznamo svoje in tuje vzorce, metode, ideje ter postanemo bolj suvereni in usposobljeni pri inkluziji vseh otrok,
- digitalno izobraževanje, saj zaradi eksponentnega razvoja tehnologije ter družbe same, je potrebna stalna nadgradnja kompetenc učiteljev. To pomeni, da šola (po)staja bolj suverena v podajanju znanj in veščin, okolje, saj se želimo aktivno slediti evropskemu zelenemu načrtu, da bo Evropa 2050 podnebno nevtralna. Da bi delovali hitreje, želimo naše zaposlene postaviti v vlogo odgovornih nosilcev okoljskih sprememb, kar je možno le na osnovi primerov dobrih praks.
Šolsko leto 2024/25
HRVAŠKA – 17. – 21. 3. 2025
Šest učenk in dve učiteljici smo v tednu od 17. do 21. marca 2025 obiskali Osijek, natančneje OŠ Višnjeac. V sklopu projekta smo dva dni prisostvovali pouku, opazovali digitalizacijo, inkluzijo ter pridobivali izkušnje poučevanja njihovih učiteljev. Učenke so bile aktivno vključene v učne ure osmih razredov (ura glasbe, biologije, angleščine in matematike), kjer so učitelji zanje pripravili učne liste. Zanje so pripravili tudi spoznavne igre in raziskovalne igre.
Šolski sistem na Hrvaškem traja osem let. Učenci stopijo v prvi razred s sedmimi leti. Poučevanje na hrvaški šoli Višnjevac se izvaja dvoizmensko in sicer po sistemu lihi in sodi razredi. V času našega obiska so učenci 4. in 8. razredov opravljali nacionalne preizkuse. Pri nas imamo nacionalno preverjanje znanja iz treh predmetov, pri njih iz osmih. Preizkusi se pišejo vsak drugi dan 4 šolske ure, vmes imajo učenci pavzo. V tem času je organizacija pouka popolnoma spremenjena. Vse učilnice so opremljene z računalniki in projektorji nekatere s pametnimi tablami (Smart Board). Šola je estetsko zelo lepo urejena, nad čemer bdi učiteljica likovne umetnosti, pomagajo pa ji učitelji s svojimi idejami in učecni s svojo izvedbo. Poslikave razredov in šole so usklajene s predmetom, ki se v tem delu šole oz. v učilnici poučuje. Prav tako ima šola veliko zelenih površin in igrišč, ki učencem omogočajo eko vsebine (šolski vrt).
Inkluzija je na hrvaški osnovni šoli živa. Na šoli nimamo posebnega oddelka za učence z nižjim izobrazbenim standardom, temveč so ti učenci vključeni v redne oddelke, kjer se jim prilagodi način dela, ob sebi imajo spremljevalca, ki jim pomaga, prav tako pa imajo tudi delovne zvezke, prilagojene njihovim zmožnosti. Po zunanjosti se njihov delovni zvezek ne loči od delovnih zvezkov ostalih učencev, le notrnje strani so prilagojene. Po pogovoru z učiteljicami, prinaša takšno vključevanje prednosti in slabosti, saj slej ko prej ti učenci opazijo, da so drugačni in pride so samoizkjučevanja. Šola aktivno dela na tem, da so učenci med seboj povezani in si pomagajo. Vsekakor zagovarjajo praavila, da je inkluzija za učence dobra toliko časa, dokler je to v največjo korist otroka.
Vse udeležence (učenke in učiteljici) nas je izkušnja obogatila in spodbudila. Z šolo gostiteljico smo se dogovorili za njihov obisk na naši šoli. Z veseljem jih pričakujemo.
Nataša Skala in Alenka Plevnik

Udeleženke pred šolo z gostiteljico

Podelitev certifikatov

Erasmus+ kotiček

Poročila z izmenjav

Poslikava pred učilnico matematike

slovenka in hrvaška dekleta

delavnica za goste

Poslikava glasbene učilnice
ŠPANIJA – 27. – 31. 1. 2025
V sklopu projekta Erasmus+ sem v tednu od 27.1. do 31.1.2025 obiskovala pouk na osnovni šoli Escola Sant Josep de Calassanc, v kraju Terassa, blizu Barcelone v Kataloniji, Španija.
Opazovala sem načine izvedbe pouka, vključevanje eko vsebin v pouk, digitalizacijo pouka ter digitalno pismenost učencev. Pozorna sem bila tudi na vključevanje različnih spektrov učencev v pouk in njihovo socialno vključenost.
Šola se od slovenske šole močno razlikuje, saj v istem poslopju vzgajajo in izobražujejo otroke od 2. do 12. leta starosti. Šola je čuječna, otroci in strokovni delavci vsakodnevno namenijo najmanj 10 minut vajam za urjenje, gojenje in razvijanje čuječnosti. Otroci na dejavnosti krasno reagirajo in vsekakor gre za nekaj, kar bi veljalo tudi v našem prostoru vpeljati bolj sistematično.
Številne vsebine se podajajo po metodi projektnega dela, kjer učitelj vodi delo, učenci pa samostojno usvajajo vsebine po načelu Kar preizkusim, to znam. Veliko projektnega dela se odvija v digitalnem okolju, kar pomeni, da se učenci hkrati učijo uporabe različnih programov kot tudi AI orodij.
Escola Sant Josep de Calassanc je certificirana članica Pipe (Pla Integral de Plurilinguisme Educatiu) programa in je večjezična. Učenci se učijo špansko, katalonsko, angleško in italijansko.
Dogovorili smo se za bodoče sodelovanje na področju tujih jezikov in kultur, česar se zelo veselimo.
Erika Golob

MALTA 25. – 29. 11. 2024
Barbara Perhaj, Urša Pečečnik, Kristijan Pirc in Rok Zakrajšek smo se odpravili na Erasmus+ izmenjavo na Malto. Tam smo dobili dober vpogled v angleški način šolanja, ki se v marsičem razlikuje od našega. Obiskali smo tri različne šole, od tega dve z mlajšimi otroki (od 3 do 11 let) in eno s starejšimi (od 12 do 15 let). Presenečeni smo bili nad majhnimi oddelki, ter tišino v razredih. Odlično imajo poskrbljeno tudi za varnost na šolah. Glede inkluzije je tako, da imajo otroci s posebnimi potrebami svoj razred, v katerih so zaposlene specialne pedagoginje. Tudi oni se zavzemajo za projekt Green European fundation.
Rok Zakrajšek

GRČIJA 18. – 23. 11. 2024
V tednu od 18. do 23. novembra 2024 smo bile Marta Gorjup, Alja Lamberger in Mojca Strmšek na izmenjavi Erasmus+ v Solunu v Grčiji. Obiskale smo dve šoli: 1st Experimental primary School of Thessaloniki, ki jo obiskujejo učenci, stari od 6. do 11. oz. 12. leta in 2nd Experimental Junior High School of Thessaloniki, ki je namenjena učencem starim od 12. do 14. leta. NA obeh šolah so nas zelo gostoljubno sprejeli in popeljali skozi njihove učne procese in nam predstavili njihov sistem izobraževanja. Opazovale smo potek pouka, kako učitelji skrbijo za vključenost učencev, na kak način poteka inkluzija ter kakšna je opremljenost šol z IKT. Pri izvajanju dodatne strokovne pomoči je učiteljica DSP večinoma prisotna v razredu, po potrebi pa z učenci dela tudi izven razreda. Učenci se že od 1. razreda učijo angleško in se tako hkrati učijo dve abecedi, kar je, kot je povedala učiteljica, zanje kar težko. Učencem smo predstavile tudi našo šolo in predvsem dejavnosti za spodbujanje branja, v enem od razredov pa smo nam predstavili svoje projekte pri angleščini.
Drugo izmed šol obiskujejo samo učno zelo uspešni učenci, ki so zavzeto sodelovali pri urah, ki smo jim prisostvovale. Omenimo naj izbirne predmeti, imenujejo jih klubi in jih učitelj lahko prosto ponudi, glede na aktualne teme. Učiteljica angleščine npr. izvaja predmet EU in AI, kjer z učenci obravnava Evropsko unijo, pri tem pa za raziskovanje in predstavitve uporabljajo AI orodja.
Tretje področje opazovanja je bila ekologija, v različnih prostorih na šoli smo našle eko kotičke, ki opozarjajo na ločevanje odpadkov itd., so pa gostitelji povedali, da imajo na tem področju še kar nekaj izzivov. Šoli sta v primerjavi z našo skromneje opremljeni, učitelji nimajo svojega prostora za pripravo ure, tudi obe zbornici sta bili znatno manjši, na prvi šoli je zbornica hkrati tudi tajništvo in ravnateljičina pisarna.
Z obema šolama ohranjamo stike, tako z učenci preko pisem in učitelji, s katerimi se dogovarjamo za izmenjavo učencev.
Izkušnja nas je obogatila, nam dala svežega vetra in nekaj idej za nadaljnje delo.
Marta Gorjup

Šolsko leto 2023/24
FINSKA 22. 1. – 2. 2. 2024
Ker naša šola sodeluje v projektu Erasmus +, smo se učiteljice konec januarja 2024 podale na daljšo pot in teden dni raziskovale finski sistem poučevanja.
Erasmus+ je program Evropske unije, ki naslavlja mednarodno sodelovanje na področju izobraževanja, usposabljanja, mladih in športa. Namen programa je dvig kakovosti izobraževanja in usposabljanja ter s tem krepitev socialne kohezije in konkurenčnosti gospodarstva Unije.
Obiskale smo šolo European school of Helsinki (Evropska šola v Helsinkih).
Po jutranjem sprejemu naše mentorice smo pričele z opazovalno nalogo in tako za nekaj dni postale del finskega šolskega sistema. Ker gre za mednarodno šolo, smo tako lahko prisluhnile številnim jezikom, ki jih za poučevanje uporabljajo tamkajšnji učitelji. Poslušni otroci so nas prijazno sprejeli in pokazali, da je znanje velik privilegij. Veliko učenja, nekaj proste igre na zunanjem igrišču ter zdravi obroki pripomorejo k uspešnejšemu sodelovalnemu učenju.
Za lažji vpogled v šolo nam je ravnateljica podala predstavitev, a tudi me smo imele priložnost predstaviti utrip naše šole. Nekaj pohval, idej in tudi kritik … a bistvo je, da se prav vsi trudimo in stremimo k enakemu cilju … otrokom podati čim več znanja v udobnem, prijetnem, kulturnem in varnem okolju.
Erasmus pozdrav!
Lara, Vesna, Bernarda in Polona

GRČIJA – 12. – 16. 2. 2024
Kot druga skupina učiteljev na naši šoli, ki sodeluje v projektu Erasmus+, smo se sredi februarja 2024 odpravile na jug Balkanskega polotoka, natančneje v Grčijo.
Pet dni smo spoznavale grški šolski sistem v drugem največjem mestu Grčije, Thessaloniki oziroma Solun. Obiskale smo javno šolo First experimental school of Thessaloniki.
Prvi dan nas je sprejela ravnateljica šole in njena pomočnica Athina, ki poučuje tudi angleščino. Po kratkem sprejemu in predstavitvi šole, smo vsak dan spremljale pouk pri posameznih predmetih od 1. do 6. razreda. Učitelji na šoli so bili zelo odprti, saj so nam dovolili, da smo lahko hospitalizirali pri njihovih urah. Učenci so nas bili zelo veseli in nas spraševali od kot prihajamo in kje je Slovenija. Kljub preprostim učilnicam, majhnemu betonskemu igrišču sredi stolpnic, so bili učenci zelo sproščeni, igrivi in motivirani za delo in učenje.
Zadnji dan po koncu pouka, smo si ob dobri grški hrani in pogledu na morje z gospo ravnateljico in učiteljico Athino, izmenjale veliko novih idej, metod učenja in spoznanj, ki jih bomo z veseljem uporabile pri našem delu.
Urška, Alina, ida, Janja

Erasmus+ – Grki na obisku
V ponedeljek, 11. marca 2024, smo imeli na naši šoli priložnost gostiti čudovito skupino učiteljev in učencev iz Soluna (Grčija). Štirje učitelji in dvaindvajset učencev, se je podalo na potovanje, da bi z nami delili kulturne izkušnje in se povezali v okviru našega mednarodnega projekta.
Ob prihodu so nas navdušili z njihovo radovednostjo in željo po spoznavanju naše šole. Sprejeli smo jih s toplimi pozdravi in se skupaj odpravili na raziskovanje našega šolskega okolja. Medtem ko so se sprehajali po hodnikih, so se pogovarjali z našimi učenci, izmenjali izkušnje in delili smešne anekdote.
Glavni dogodek dneva pa so bile interaktivne delavnice, kjer so se učitelji in učenci združili v ustvarjalnem procesu. Skozi različne družabne igre in dejavnosti so spoznavali učence in način poučevanja na naši šoli ter se preizkusili v izdelavi sluzi (slime), kar je bilo za marsikaterega učenca prava senzacija.
Navdušenje je bilo še večje, ko so se učenci iz Grčije odpravili v našo telovadnico. Žarečih oči so opazovali opremo, ki je v njihovi šoli ni, in sproščeno uživali v rekreaciji. Zabavali so se tudi na šolskem igrišču, kjer so se pomerili v košarki.
Ko se je dan zaključil, smo se poslovili z občutkom hvaležnosti in zadovoljstva. Izkušnja je bila neprecenljiva za vse udeležene, saj smo se povezali prek meja kultur in ustvarili trajne spomine. Upamo, da bomo te mednarodne izmenjave še naprej negovali in razvijali ter se ponovno srečali s svojimi dragimi prijatelji iz Soluna.
Učiteljice Janja, Ida, Urška K. in Alina

Erasmus + – Švedska
V tednu med 18. in 22. marcem 2024 smo kot ekipa treh učiteljev razredne stopnje in svetovalno službo Osnovne šole Karla Destovnika – Kajuha sodelovali v Erasmusovem programu »Sledenje na delovnem mestu« (program Evropske unije, ki spodbuja mednarodno sodelovanje na področju izobraževanja) v švedski osnovni šoli in vrtcu Vittra Rösjötorp International, ki ju vodi Slovenka Lea Colner. Opazovali smo učitelje in otroke pri delu ter spoznavali njihove preproste a hkrati izvirne dnevne aktivnosti. Bili smo presenečeni nad sproščenostjo in manjšo obremenjenostjo otrok. Pridobili smo enkratno izkušnjo tamkajšnjega šolskega sistema ter vpogled v njihovo delovanje na področju izobraževanja in trajnosti ter njihovo prakso vpeljevanja vrednot v medsebojne odnose. Med njimi se namreč čuti izjemna povezanost, enotnost in spoštovanje. Polni novih vtisov smo se vrnili v našo šolo, kamor bomo lahko kljub drugačnemu sistemu vpeljali kakšen primer dobre prakse.
Anja Valerija Jalšovec, Ana Terzić, Jerneja Preložnik, Polona Markovič, Jakob Kranjčan
p.s:
Na fotografiji: ravnateljica šole in vrtca Lea Colner z mentorico projekta in udeleženci (OŠ Gradec, OŠ KDK in OŠ Ob Rinži).

Erasmus + – Obisk s Tenerifov
V ponedeljek, 13. 5. 2024, so nas v okviru mednarodnega programa Erasmus+ na šoli obiskali štirje učitelji s Tenerifa.
Učitelji so hospitirali pri pedagoškem procesu in si ogledali, kako v naši šoli poteka pouk, se seznanili z metodami in oblikami dela ter si ogledali opremljenost učilnic s tehnologijo in drugimi didaktičnimi pripomočki. Obiskali so oddelke razredne in predmetne stopnje, si ogledali, kako poteka učna ura športa v 2. in 5. razredu ter izkustveno obarvana ura naravoslovja v 7. razredu. Podrobno so se seznanili z delom naše svetovalne službe ter dodatne strokovne pomoči in si z izvajalci pedagoškega procesa izmenjali izkušnje in ideje.
Izkušnja je bila zanimiva tudi za naše učence, saj so od učiteljev želeli izvedeti marsikatero zanimivost o Tenerifu in njihovi kulturi.
Učitelji so bili nad obiskom šole zelo zadovoljni, in so ob koncu obiska izkazali hvaležnost za sodelovanje. Z obiskom so pridobili vpogled v naš šolski sistem in vzgojno-izobraževalno delo na naši šoli. Upamo, da bomo z novimi prijatelji s Kanarskih otokov sodelovali tudi v prihodnosti in se tako s primeri dobrih tujih praks dodatno strokovno izpopolnjevali in prispevali k oblikovanju inovativnih učnih praks v mednarodnem okolju.
Lara Konečny Kovač

Erasmus + – Italijani na obisku
Ponedeljek, 20. 5., in torek, 21. 5., sta bila pri nas v znamenju italijanskega vzdušja, saj smo gostili učence (40) in učitelje (6) iz Fonda. Čeprav je nevihta grozila z razmočenimi načrti, sta bila to dneva, prežeta s smehom, učenjem in medkulturnim povezovanjem.
Naš kolektiv je stopil skupaj kot eno, da bi gostom omogočili nepozaben obisk. Obiskovalci so bili toplo sprejeti, zato ne preseneča, da so se hitro počutili kot del naše šolske družine. Posebej bi želeli pohvaliti naše učence za njihovo gostoljubnost in odprtost. Z veseljem smo organizirali številne delavnice in aktivnosti, ki so navdušile tako naše učence kot goste iz Italije.
Med obiskom smo gostom in učencem naše šole omogočili, da so se vključili v različne aktivnosti, kot so izdelava lesenih knjižnih kazalk, izdelovanje EKO zapestnic prijateljstva, športne in družabne igre, izdelovanje Kajuhovih kroglic, delavnica izdelovanja torbic iz starih majic, vodenje po šoli in mestu in še mnogo več.
Italijanski učenci so si izjemno želeli videti Zmajski most, ki je eden izmed simbolov našega mesta. Kljub hudi nevihti smo jim željo izpolnili, pri čemer pa italijanski šofer avtobusa ni pozabil niti na spremljevalce, saj nam je pred ogledom mesta ob vstopu na avtobus pričaral pravo italijansko vzdušje in serviral odličen espresso.
Obisk je bil nepozaben, in ponosni smo, da smo lahko gostili tako prijetne in radovedne goste. Veselimo se nadaljnjega sodelovanja, saj bomo njihovo šolo s skupino učencev obiskali že naslednji mesec in tako še naprej gradili mostove med našo šolo in svetom.
Alina Morano

Jezikovna izmenjava Fondo Italija
1. dan
Učenci OŠ Karla Destovnika – Kajuha smo prvi dan izmenjave Erasmus+ obiskali šolo v Fondu. Potovanje je trajalo 5 ur in pol, pri čemer nas je spremljala slikovita pokrajina. Ob prihodu so nas lepo sprejeli.
Najprej smo se odpravili do jezera Smeraldo, kjer je potekal dobrodelni tek, na katerem smo sodelovali tudi mi. Po teku smo se vrnili v šolo, kjer je sledila pogostitev. Učenci smo pripravili in sami spekli slaščice in pico.
Po pogostitvi smo se namestili v hotelske sobe. Po okusni večerji smo dan zaključili s sprehodom po mestu in uživanjem sladoleda.

2. dan




3. dan




4. dan





