horso by themepul

ERASMUS+ Na poti zelene in digitalne Evrope

Preko projekta bomo sledili ciljem podnebnih sprememb in odgovornega vedenja vseh udeležencev, spodbujali in podirali vse udeležence k ozaveščanju, da moramo spremeniti način življenja, da bo Evropa 2050 lahko bila zelena. Digitalna orodja, platforme in druge priložnosti, ki jih program omogoča, bomo uporabljali tako za dopolnjevanje fizičnih aktivnosti mobilnosti in sodelovanje s partnerskimi organizacijami, kot tudi za širjenje primera dobre prakse in delitev svojega znanja z ostalimi organizacija, še posebej manj izkušenimi. Prednost bomo dajali spoštovanju načela vključevanja in raznolikosti, kar pomeni, da se bomo trudili zagotoviti pravične in enake razmere za vse udeležence, še posebej tiste z manj priložnostmi.

Izmenjava dobre prakse, izobraževanje pedagogov in širjenje obzorij zagotavlja kvaliteto pri izvajanju pedagoškega procesa. Možnost tega razvoja vidimo v obljubi Evrope, v povezanosti, mobilnosti in izmenjavi. Osredotočamo se na:

  • inkluzijo, kot predpogoj za doseganje kvalitetnega izobraževanja, saj kljub usposobljenosti zaposlenih, je uvid delavcev možen le skozi prizmo tujih izkušenj, le tako lahko prepoznamo svoje in tuje vzorce, metode, ideje ter postanemo bolj suvereni in usposobljeni pri inkluziji vseh otrok,
  • digitalno izobraževanje, saj zaradi eksponentnega razvoja tehnologije ter družbe same, je potrebna stalna nadgradnja kompetenc učiteljev. To pomeni, da šola (po)staja bolj suverena v podajanju znanj in veščin, okolje, saj se želimo aktivno slediti evropskemu zelenemu načrtu, da bo Evropa 2050 podnebno nevtralna. Da bi delovali hitreje, želimo naše zaposlene postaviti v vlogo odgovornih nosilcev okoljskih sprememb, kar je možno le na osnovi primerov dobrih praks.

FINSKA 22. 1. – 2. 2. 2024
Ker naša šola sodeluje v projektu Erasmus +, smo se učiteljice konec januarja 2024 podale na daljšo pot in teden dni raziskovale finski sistem poučevanja.
Erasmus+ je program Evropske unije, ki naslavlja mednarodno sodelovanje na področju izobraževanja, usposabljanja, mladih in športa. Namen programa je dvig kakovosti izobraževanja in usposabljanja ter s tem krepitev socialne kohezije in konkurenčnosti gospodarstva Unije.
Obiskale smo šolo European school of Helsinki (Evropska šola v Helsinkih).
Po jutranjem sprejemu naše mentorice smo pričele z opazovalno nalogo in tako za nekaj dni postale del finskega šolskega sistema. Ker gre za mednarodno šolo, smo tako lahko prisluhnile številnim jezikom, ki jih za poučevanje uporabljajo tamkajšnji učitelji. Poslušni otroci so nas prijazno sprejeli in pokazali, da je znanje velik privilegij. Veliko učenja, nekaj proste igre na zunanjem igrišču ter zdravi obroki pripomorejo k uspešnejšemu sodelovalnemu učenju.
Za lažji vpogled v šolo nam je ravnateljica podala predstavitev, a tudi me smo imele priložnost predstaviti utrip naše šole. Nekaj pohval, idej in tudi kritik … a bistvo je, da se prav vsi trudimo in stremimo k enakemu cilju … otrokom podati čim več znanja v udobnem, prijetnem, kulturnem in varnem okolju.
Erasmus pozdrav!
Lara, Vesna, Bernarda in Polona

GRČIJA – 12. – 16. 2. 2024
Kot druga skupina učiteljev na naši šoli, ki sodeluje v projektu Erasmus+, smo se sredi februarja 2024 odpravile na jug Balkanskega polotoka, natančneje v Grčijo.
Pet dni smo spoznavale grški šolski sistem v drugem največjem mestu Grčije, Thessaloniki oziroma Solun. Obiskale smo javno šolo First experimental school of Thessaloniki.
Prvi dan nas je sprejela ravnateljica šole in njena pomočnica Athina, ki poučuje tudi angleščino. Po kratkem sprejemu in predstavitvi šole, smo vsak dan spremljale pouk pri posameznih predmetih od 1. do 6. razreda. Učitelji na šoli so bili zelo odprti, saj so nam dovolili, da smo lahko hospitalizirali pri njihovih urah. Učenci so nas bili zelo veseli in nas spraševali od kot prihajamo in kje je Slovenija. Kljub preprostim učilnicam, majhnemu betonskemu igrišču sredi stolpnic, so bili učenci zelo sproščeni, igrivi in motivirani za delo in učenje.
Zadnji dan po koncu pouka, smo si ob dobri grški hrani in pogledu na morje z gospo ravnateljico in učiteljico Athino, izmenjale veliko novih idej, metod učenja in spoznanj, ki jih bomo z veseljem uporabile pri našem delu.
Urška, Alina, ida, Janja

Erasmus+ – Grki na obisku
V ponedeljek, 11. marca 2024, smo imeli na naši šoli priložnost gostiti čudovito skupino učiteljev in učencev iz Soluna (Grčija). Štirje učitelji in dvaindvajset učencev, se je podalo na potovanje, da bi z nami delili kulturne izkušnje in se povezali v okviru našega mednarodnega projekta.
Ob prihodu so nas navdušili z njihovo radovednostjo in željo po spoznavanju naše šole. Sprejeli smo jih s toplimi pozdravi in se skupaj odpravili na raziskovanje našega šolskega okolja. Medtem ko so se sprehajali po hodnikih, so se pogovarjali z našimi učenci, izmenjali izkušnje in delili smešne anekdote.
Glavni dogodek dneva pa so bile interaktivne delavnice, kjer so se učitelji in učenci združili v ustvarjalnem procesu. Skozi različne družabne igre in dejavnosti so spoznavali učence in način poučevanja na naši šoli ter se preizkusili v izdelavi sluzi (slime), kar je bilo za marsikaterega učenca prava senzacija.
Navdušenje je bilo še večje, ko so se učenci iz Grčije odpravili v našo telovadnico. Žarečih oči so opazovali opremo, ki je v njihovi šoli ni, in sproščeno uživali v rekreaciji. Zabavali so se tudi na šolskem igrišču, kjer so se pomerili v košarki.
Ko se je dan zaključil, smo se poslovili z občutkom hvaležnosti in zadovoljstva. Izkušnja je bila neprecenljiva za vse udeležene, saj smo se povezali prek meja kultur in ustvarili trajne spomine. Upamo, da bomo te mednarodne izmenjave še naprej negovali in razvijali ter se ponovno srečali s svojimi dragimi prijatelji iz Soluna.
Učiteljice Janja, Ida, Urška K. in Alina

Erasmus + – Švedska
V tednu med 18. in 22. marcem 2024 smo kot ekipa treh učiteljev razredne stopnje in svetovalno službo Osnovne šole Karla Destovnika – Kajuha sodelovali v Erasmusovem programu »Sledenje na delovnem mestu« (program Evropske unije, ki spodbuja mednarodno sodelovanje na področju izobraževanja) v švedski osnovni šoli in vrtcu Vittra Rösjötorp International, ki ju vodi Slovenka Lea Colner. Opazovali smo učitelje in otroke pri delu ter spoznavali njihove preproste a hkrati izvirne dnevne aktivnosti. Bili smo presenečeni nad sproščenostjo in manjšo obremenjenostjo otrok. Pridobili smo enkratno izkušnjo tamkajšnjega šolskega sistema ter vpogled v njihovo delovanje na področju izobraževanja in trajnosti ter njihovo prakso vpeljevanja vrednot v medsebojne odnose. Med njimi se namreč čuti izjemna povezanost, enotnost in spoštovanje. Polni novih vtisov smo se vrnili v našo šolo, kamor bomo lahko kljub drugačnemu sistemu vpeljali kakšen primer dobre prakse.
Anja Valerija Jalšovec, Ana Terzić, Jerneja Preložnik, Polona Markovič, Jakob Kranjčan
p.s:
Na fotografiji: ravnateljica šole in vrtca Lea Colner z mentorico projekta in udeleženci (OŠ Gradec, OŠ KDK in OŠ Ob Rinži).

Erasmus + – Obisk s Tenerifov
V ponedeljek, 13. 5. 2024, so nas v okviru mednarodnega programa Erasmus+ na šoli obiskali štirje učitelji s Tenerifa.
Učitelji so hospitirali pri pedagoškem procesu in si ogledali, kako v naši šoli poteka pouk, se seznanili z metodami in oblikami dela ter si ogledali opremljenost učilnic s tehnologijo in drugimi didaktičnimi pripomočki. Obiskali so oddelke razredne in predmetne stopnje, si ogledali, kako poteka učna ura športa v 2. in 5. razredu ter izkustveno obarvana ura naravoslovja v 7. razredu. Podrobno so se seznanili z delom naše svetovalne službe ter dodatne strokovne pomoči in si z izvajalci pedagoškega procesa izmenjali izkušnje in ideje.
Izkušnja je bila zanimiva tudi za naše učence, saj so od učiteljev želeli izvedeti marsikatero zanimivost o Tenerifu in njihovi kulturi.
Učitelji so bili nad obiskom šole zelo zadovoljni, in so ob koncu obiska izkazali hvaležnost za sodelovanje. Z obiskom so pridobili vpogled v naš šolski sistem in vzgojno-izobraževalno delo na naši šoli. Upamo, da bomo z novimi prijatelji s Kanarskih otokov sodelovali tudi v prihodnosti in se tako s primeri dobrih tujih praks dodatno strokovno izpopolnjevali in prispevali k oblikovanju inovativnih učnih praks v mednarodnem okolju.
Lara Konečny Kovač

Erasmus + – Italijani na obisku
Ponedeljek, 20. 5., in torek, 21. 5., sta bila pri nas v znamenju italijanskega vzdušja, saj smo gostili učence (40) in učitelje (6) iz Fonda. Čeprav je nevihta grozila z razmočenimi načrti, sta bila to dneva, prežeta s smehom, učenjem in medkulturnim povezovanjem.
Naš kolektiv je stopil skupaj kot eno, da bi gostom omogočili nepozaben obisk. Obiskovalci so bili toplo sprejeti, zato ne preseneča, da so se hitro počutili kot del naše šolske družine. Posebej bi želeli pohvaliti naše učence za njihovo gostoljubnost in odprtost. Z veseljem smo organizirali številne delavnice in aktivnosti, ki so navdušile tako naše učence kot goste iz Italije.
Med obiskom smo gostom in učencem naše šole omogočili, da so se vključili v različne aktivnosti, kot so izdelava lesenih knjižnih kazalk, izdelovanje EKO zapestnic prijateljstva, športne in družabne igre, izdelovanje Kajuhovih kroglic, delavnica izdelovanja torbic iz starih majic, vodenje po šoli in mestu in še mnogo več.
Italijanski učenci so si izjemno želeli videti Zmajski most, ki je eden izmed simbolov našega mesta. Kljub hudi nevihti smo jim željo izpolnili, pri čemer pa italijanski šofer avtobusa ni pozabil niti na spremljevalce, saj nam je pred ogledom mesta ob vstopu na avtobus pričaral pravo italijansko vzdušje in serviral odličen espresso.
Obisk je bil nepozaben, in ponosni smo, da smo lahko gostili tako prijetne in radovedne goste. Veselimo se nadaljnjega sodelovanja, saj bomo njihovo šolo s skupino učencev obiskali že naslednji mesec in tako še naprej gradili mostove med našo šolo in svetom.
Alina Morano

Jezikovna izmenjava Fondo Italija

1. dan
Učenci OŠ Karla Destovnika – Kajuha smo prvi dan izmenjave Erasmus+ obiskali šolo v Fondu. Potovanje je trajalo 5 ur in pol, pri čemer nas je spremljala slikovita pokrajina. Ob prihodu so nas lepo sprejeli.
Najprej smo se odpravili do jezera Smeraldo, kjer je potekal dobrodelni tek, na katerem smo sodelovali tudi mi. Po teku smo se vrnili v šolo, kjer je sledila pogostitev. Učenci smo pripravili in sami spekli slaščice in pico.
Po pogostitvi smo se namestili v hotelske sobe. Po okusni večerji smo dan zaključili s sprehodom po mestu in uživanjem sladoleda.

2. dan

3. dan

4. dan

Views: 74
Dostopnost